♥ we cannot cure the world of sorrow, but we can choose to live in joy ♥

# loss weight or GAIN WEIGHT???

LOSS WEIGHT OR GAIN WEIGHT??

Ya Allah, tajuk je da buat aku tertekan, ini kan lagi nak bercerita kat korang semua. iskkk -.- ngeluhh panjang aku dibuatnya. aku komfiussssss, tuluunnnnnn! tulunnnnnn! everyday everytime aku rase' aku rase jelahh' haha aku da jage makan minum aku, tp tp tppppp, on time in time tu tak psti, but but but yg penting aku tak de lah makan dlm kuantiti yg banyak. hummmm, mybody still look 'ummmppph' and 'uuummmmph' . so saddd sebab aku dala sekat ape yg aku nk makan, tp size tak kurang2 pun, ape care lagi lahhh yg ku nak gune kan nii, day by day kawan2 tgk aku mst akn kate sihatnye kau, berisi skrg, kuruskan la sikit wehh, iskk -.- ingt senang ke, da mcm2 care aku try, but then all failllll!!! #damn. but today, ain ade bg aku satu web utk tgk meal plan day's spye aku dpt kurangkan kalori dan stablekan pemakanan aku utk setiap hari. by hook or by crook, aku tetap kene ikut ape yg meal plan tu cakap. (tarik nafas panjang2) jyeahhhhh! i can doittt!!

korang, antara meal plan yang korang boleh follow seperti yang aku terterakan kat sini, jom cekidouttt!

MEAL PLAN
On the time korang nak breakfast, mesti amek seperti yg aku cakap ni :
 * Nestle Fitnese & Fruit             (40 gram) (138.76 cal)
 *Nestle Nesvita 3 in 1 Original   ( 28gram) (100.70 cal)

Bile da breakfast, mesti kite suke ngunyah or goyang2 mulut dgn sometin yg dipanggil snack kan, so snack kite seperti ni lahh ye :

*Milk, Low Fat                          (240 gram)(107.50cal)

Then, lunch la time kite akan melantak gile-gile sebab da penat kerja/stdy seharian kan, okay demi nak membina body weight and body maintenance haha, korang kene makan camni :

* Iced Tea, With Lemon        (35gram)(20.00cal)
*Ayam Goreng Dada           (100 gram) (232.00cal)
*Vegetable, mixed                (2cup)(57.4)
*nasi putih                            (128gram)(166.5cal)

Okay, Next semestinya snack lagi sebab lepas lunch, kite akan rase nak ngunyah dan ngunyah sebab borink bile nak naik petang kan, its better if you all sediakn :

*apple                                 (242gram) (120.00cal)
*water (air kosong je)            (8oz)(0.00cal)

Time dinner la saat2 kite nak berjaga sgt kan sbb takut badan jadi semakin  'uummmpppp' dan 'ummmmppph' haha cmniiii, makan ni :

*chicken, soup                       (200gram)(101.30cal)
*water (air kosong)                (8oz)(0.00cal)
*gardinia wholemeal bread     (50gram)(157.40cal)



INSYAALLAH, 
kalau you all ikut petua ni, 
badan akan dapat jadi cemni ---->
* SELAMAT MENCUBA KAWAN-KAWAN ^___^*

4 comments:

  1. cehhh, tu perli tu .. haha kalo bole nak cm kak nana,. bole x? bole x? heheheh

    ReplyDelete
  2. akak x kurus
    akak pon gemuk
    gemuk dengan lemak
    haha

    ReplyDelete
  3. hahahah lemak sgttt kannn! poyosssss. lemak tak sekilo, ade hati nak kate gemok. haha mai la ukur perut nakkk? haha

    ReplyDelete