♥ we cannot cure the world of sorrow, but we can choose to live in joy ♥

#Rabu punye hal laaa

salam semua :')
senyum nampak hambar kan, tau tak sbb ape, sbb aku demam. YA ALLAH, hanya tuhan je yg tau mcm mane aku rase . malam tu pg klinik, doc kate suhu 38 darjah celcius. aku ingt biase biase je, rupenye dapat mc 2 hari, ye la mmg patut pun, sbb aku da xbole nak bckp sgt, nak memekik dan aktif seperti biase, ha tu bukan lah aku namenye. pahtu aku rehat kat uma.

Khamis dan hari ni (jumaat ) punye cerita, demam aku kejap surut kejap tak, aku pun tak faham kenapa. dorg sume suspect aku denggi. OMG jgn la. mintak jauh semua tu. amin. malam tu aku soh myboo p beli cool n flue, tampal kat dahi da macam bayi dh haha, pakai mmg pakai, esok bangun panas balik. apekah semua ini, badan aku still rase lemah lemah lagi. tuhan je tau . malam tu aku tak de la mandi lewat sgt, dalam pukul 8 lebih . yela sbb aku kan ikut myboo pegi amek dila, phtu urus die nak makan lagi, beli kek aku lagi, petang tu mane sempat nak mandi, tade la aku mandi jejak pukul 9 baru mandi, sebab aku tgk JAM ok. humm, lepas mandi memang la kebah, sbb air tu SEJUK, badan mane yg kene air sejuk panas badan die terus terusan panas. gile ape. ofcos la sejup. then ce rase after bape2 mnt tu, tak nak panas balik lak an badan, aku tahan je r. da suhu kejap ok kejap tak, kene la LAWAN jugak kan, jage PERFORMANCE la katekann. puihhhhhh! padahal dapat MC dua hari tu sebenarnye rezeki, doctor faham aku mmg betul2 tak sihat, tapi sesetengah org aggap remeh je ape yg aku rase ni, nnt kalau ALLAH S.W.T da bg die rase ape yang aku rase, baru die tau. astgfrllh. ampunkan lah dosa hamba mu ini.

skrg aku da faham ape yg mama aku rase, pepatah yg mama sellu kate, 'luka diluar nampak berdarah, luka didalam tuhan saje yg tahu' ma, skrg along da rase ape yg mama rase........ astgfrrlh.. sakit sgt rasenye ma ...
serius aku ckp, muka aku memang nampak sihat je walaupun aku sakit, tp dalam badan ni aku je yg merasa, panas sejup nye badan aku ni . tp xpela, sakit tu kan penghapus dosa .. ALLAH tu MAHA ADIL. cepat atau lambat DIA pasti memakbulkan doa org yang teraniaya.

aku tak selesa la bila org keep perli aku sbb aku xsihat. agak2 r der. kadang2 org baik dgn kite ni sbb kepentingan sndri je, bukan sbb die ikhlas nak kawan dgn kite pun, tp xpe. ALLAH MAHA BERKUASA DAN ADIL. lepas makan ubt ni, kepala rase pusing je, xtau nak buat cmne, pukul 4 kang nak p dewan tun ali. tahan je la .

yang aku xley bla, aku mmg benci orang cakap putar belit ni. xtau ah, apesal ade lagi org macam tu bile aku praktikal ni. jauhkan lah die dr aku YA ALLAH .

kadang kadang setiap ujian yang diberi tu ade hikmahnye, yang MAHA ESA bukan sesaja nak uji kite, selagi kite mampu nak hadapi ujian nya, selagi tu la die akan uji kkite tak henti henti.

k larh, nak sambung buat keje selepas rehat 2 jam utk solat jmaat.

kbhaai <3

No comments:

Post a Comment